• Brokerii de servicii pentru afaceri se ocupa, in numele clientilor, cu realizarea proceselor de afaceri privind vanzarea, cumpararea si dezvoltarea acestora, prin afaceri facandu-se referire la companii, bunuri, servicii, sau orice activitati potential generatoare de profit. Aceste procese cuprind activitati de prestare si intermediere de servicii pentru:
    • stabilirea valorii economice si strategiei implicării unui antreprenor în afacere;
    • realizarea de tranzactii de companii, de active, de bunuri si servicii;
    • producerea de valoare pentru afaceri.
  • Altfel spus, brokerii de servicii pentru afaceri au ca scop efectuarea si intermedierea tranzactiilor pentru producerea de valoare, bunuri si servicii in beneficiul clientilor.

  • Clientii si colaboratorii se regasesc printre:
    • toate tipurile si categoriile de antreprenori, companii de productie si de comert;
    • prestatorii de servicii pentru afaceri: de evaluare, financiar-contabile, juridice, de efectuare studii de piata, de fezabilitate, de due diligence, de marketing si promovare, de traduceri s.a.;
    • intermediari din diverse domenii de activitate: brokeri si traderi de comert, imobiliari, bursieri, de credite, de asigurari, de turism; 
    • institutii de finantare si de investitii;
    • consumatori si furnizori de cursuri de pregatire profesionala si personala;
    • consumatori si furnizori de carte;
    • asociatii profesionale si patronale.

  • Responsabilitatile si atributiile brokerilor de servicii pentru afaceri:

I. Receptioneaza comenzile clientilor referitoare la:

  • Vanzari si cumparari de bunuri, servicii, companii, active potential generatoare de profit;
  • Furnizari si cereri de servicii pentru afaceri;
  • Cresterea valorii afacerilor, dezvoltarea sau redresarea acestora, prin prestarea si intermedierea de servicii de diagnosticare a afacerii, de identificare si implementare a solutiilor optime. Acestea se pot referi la identificarea (si intermedierea tranzactiilor aferente) de:
    • prestatori de servicii pentru afaceri, 
    • parteneri, clienti, furnizori, 
    • finantari, investitii, plasamente de capital, 
    • solutii schimbari structuri investitionale, 
    • posibilitati distributie produse, 
    • solutii si strategii de promovare si marketing, 
    • alte tipuri de modalitati, solutii sau strategii.           

II. Pre-examineaza cererile:

  • Solicita clientilor informatii financiare, de piata si juridice, necesare indeplinirii obiectivelor.
  • Sintetizeaza informatiile.
  • Stabileste relatia cu clientul.

III. Examineaza afacerea, efectueaza si intermediaza servicii pentru studii de analiza economico financiara, de piata, de evaluare, juridice, de marketing si promovare, in scopul:

  • efectuarii materialului de prezentare al obiectivului;
  • determinarii valorii economice a afacerii si stabilirii strategiei de implicare a clientului in afacere;
  • identificarii solutiilor de realizare o obiectivelor;
  • stabilirii deciziei privind vanzarea sau continuitatea afacerilor in noi conditii;
  • realizarii lucrarilor si studiilor necesare realizarii tranzactiilor si obiectivelor solicitate;
  • de a propune schimbarea structurii activelor, investitiilor, pentru a optimiza afacerea sau pentru a realiza vanzarea.
  • identificarii si implementarii de solutii pentru dezvoltarea afacerilor;
  • prestarii si intermedierii de servicii pentru pentru cresterea valorii afacerilor.
  • identificarii de oportunitati de dezvoltare si de noi afaceri;

IV. Identifica prestatori de servicii pentru afaceri, intermediari din domeniile de interes (brokeri, traderi etc) si intermediaza, in numele clientilor, serviciile acestora.

V. Identifica contrapartide pentru vanzari si cumparari de companii, bunuri si servicii.

VI. Intermediaza servicii necesare pentru realizarea tranzactiilor de vanzare sau cumparare bunuri, companii, servicii, active si pentru realizarea tranzactiilor de furnizare sau cerere de servicii.

VII. Acorda asistenta pentru vanzatori si cumparatori.

VIII. Intermediaza tranzactii de companii, bunuri si servicii.

IX. Negociaza preturi de vanzare sau cumparare si contracte.

X. Identifica, in numele clientilor, parteneri pentru investitii, asocieri, fuziuni, extinderi ale activitatii; intermediaza tranzactiilor aferente.

XI. Identifica posibilitati de distributii produse (bunuri si servicii) si efectueaza intermedierea acestor tranzactii.

XII. Identifica si intermediaza investitii, finantari, creditari;

XIII. Identifica si intermediaza plasamente de capital;

XIV. Efectueaza si intermediaza strategii si planuri de marketing si promovare de afaceri: companii, active, produse (bunuri si servicii).  

XV. Presteaza si intermediaza servicii pentru pentru cresterea valorii afacerilor.

XVI. Respecta valorile etice care sustin comportamentul acestei ocupatii, incluzand confidentialitatea si loialitatea fata de clienti.

XII. Brokerul de servicii pentru afaceri trebuie sa detina cunostintele teoretice necesare practicarii ocupatiei in conditii optime, trebuie sa studieze permanent piata in care isi desfasoara activitatea, sa fie la curent cu noutatile privind reglementari, legislatie, trenduri ale pietelor, sa depuna diligente pentru a-si mari portofoliul de colaboratori.


Doua consideratii referitoare la avantajele implementarii in societate a brokerului de servicii pentru afaceri:

  • Competentele de a selecta si de a sintetiza informatiile (despre posibilitati, oferte si cereri, servicii si strategii, riscuri etc), in scopul de a le canaliza spre cerintele obiectivului propus, reprezinta un factor major pentru succesul tranzactiilor. Astfel, brokerii de servicii pentru afaceri le acorda o atentie deosebita, dezvoltarea acestora fiind o preocupare majora. Mai mult, atributia principala o reprezinta tocmai sintetizarea structurii procesului de realizare a obiectivelor clientilor. Aceste competente, dezvoltandu-se, vor influenta mediul in care intervin. Prin extrapolare, se poate concluziona aportul benefic al acestei ocupatii, avand ca baza de referinta recunoasterea stiintifica a faptului ca factorul determinant in evolutia societatii omenesti l-a constituit dezvoltarea capacitatii de sinteza.
  • Economia este modalitatea prin care omul gestioneaza resursele pe care le are la dispozitie pentru a-si satisface interesele umane. Interesele, sau nevoile umane, in sens economic, “reprezintă cerinţe materiale şi spirituale, de bunuri şi servicii, de mediu etc. ale vieţii şi activităţii oamenilor” (Center for Career Development – by LINK group). Abraham Maslow explica ca “datorita faptului ca nevoile oamenilor sunt diferite, de multe ori neexplicabile, cauzate de stimuli necunoscuti ai omului, s-au format si dezvoltat studii de piata, si se vor forma in continuare stiinte”: Brokerajul de servicii pentru afaceri este o ocupatie prin care se va dezvolta o stiinta referitoare la imbunatatirea modalitatilor, conditiilor si mediului de tranzactionare a afacerilor, cu rezultate in formarea a noi tipuri de servicii, a noi ocupatii.

Campania nationala de calificare a brokerilor de servicii pentru afaceri va fi demarata in curand. 

QB
QB
Managing partner QBursa

Postări recente:

Prezentare companie de formare profesionala

Prezentare AFACERE Va rugam sa ne contactati prin datele de contact qbursa!

Situatia digitalizarii

Material conspect din RAPORT DE INFORMARE - Comitetul Economic și Social European Digitalizarea și IMM-urile în regiunea euromediteraneeană (Raportoare: Maria...

Ce procese se pot digitaliza?

Ce procese poti digitaliza in compania ta? Costuri. Despre birou digital. Blocaje in cazul digitalizarii. Avantaje.   Ce procese poți automatiza în...

Recomandate:

Studenti brokeri : viitorii antreprenori de excelenta

Brokeri comerciali de afaceri - studenti: Scopurile dezvoltarii unei categorii...

Servicii insolventa

Oferta servicii profesionale- Casa de Insolventa Ionescu si Sava...

Povestile din business – QBursa

Fondarea Bursa Questum - QBursa Avand o experienta indelungata ca...
- Advertisement -

S-ar putea să-ți placă și :postari relevante
Recomandate pentru tine